Vår plan för dagen var egentligen att gå upp till Roy's peak (när jag gjorde de senast trodde jag verkligen jag skulle dö där uppe) men det var såå kallt när vi vaknade kl 6 på morgonen (bäst att gå upp där tidigt för sen blir det fullproppat med folk) så vi låg kvar under täcket istället...
Sen uppsökte vi en toalett, campingplatsen vi bodde på 3e natten var sjukt stor och hade "själv check in", därmed låg standard men iaf spoltoalett men massor med folk så att nyttja den på morgonen kunde man glömma utan att köa. (använde en app som visar precis ALLT där som man som campare behöver veta när vi va där) och det är inte dumt att kunna använda en ren, fräsch spoltolett på NZ där man är ensam som dessutom låg typ 1 min körning från campingplaten. ;P
Sen lämnade vi Alberttown bakom oss och körde mot Wanaka, köpte med nybakta bullar, smör och ost och åt frukost vi sjön.
 
Campingen 3 natten, precis vid en flod
Lake Wanaka
Sen körde vi mot Blue pools, jag tog körpasset dit och det var fan knappt inte en rak väg sträckan dit, hela sträckan va gasa, bromsa svänga och när det äntligen blev en raksträcka var det så skönt att dra på i över 100 utan att man märkte det ^^ Deras maxhastighet på landsvägar är 100 men ingen följer det. -_-
Serafia och jag var här när vi var här för 2 år sedan, det är en trevlig sevärdhet, lagom promenad dit osv men vi passerade det på vägen, medan jag och Ricky körde tillbaka samma väg, så vet inte om det var värt typ 2 timmar i bil.
Faktiskt nog de stället där de var mest folk av de sakerna vi gjorde.
Sen körde vi tillbaka mot Wanaka och vidare mot Lindis pass
 För att campa på en "gård" mitt ute i ingenstans, med unlimited free wifi och gratis dusch inkluderat i priset var detta kanon och precis så jag gillar att campingplatser ligger..

Kommentera

Publiceras ej